Werkzaamheden

Op onze afdelingen kun je specifieke vakvaardigheden aanleren en op elke afdeling is het mogelijk   werknemersvaardigheden aan te leren. De afdeling waar je bij Belmont een tijd meewerkt, is niet leidend voor je uitstroomwensen, maar een middel om nieuwe werkervaring op te doen

Bediening

De taken van de Medewerker Bediening zijn het informeren van de gasten over de producten en diensten van het horecabedrijf, het opnemen en doorgeven van bestellingen, het klaarmaken en serveren van dranken, kleine gerechten en/of snacks en het opmaken van de rekening. De Bedienend Medewerker is verantwoordelijk voor het verzorgen en het opdekken van de tafels. Wanneer de gasten hebben afgerekend en zijn vertrokken, zorgen de medewerkers dat de tafels weer schoon zijn en klaarstaan voor nieuwe gasten. 

Housekeeping

Een medewerker housekeeping maakt de hotelkamers gereed voor de gasten en maakt de sanitaire ruimtes schoon. Aan de hand van een vast schema en een controlelijst worden de kamers klaargemaakt. Hierbij hoort bijvoorbeeld het verschonen en opmaken van bedden, legen van prullenbakken, stofzuigen van de kamers, schoonmaken van meubilair, badkamers en toiletten, het vervangen van handdoeken en het aanvullen van zeep en toiletpapier. Ook is het je taak om de voorzieningen in de hotelkamer te controleren en eventuele mankementen te signaleren. Naast de hotelkamers worden ook de openbare ruimtes zoals gangen, trappen en de lobby volgens een vast schema schoongemaakt. Onder schoonmaken van de openbare ruimtes valt bijvoorbeeld stoffen en stofzuigen of het zemen van de ramen. 

Keuken

De keukenassistent is verantwoordelijk voor de (voor)bereiding en opmaak van gerechten. De keukenassistent werkt volgens vaste instructies voor ingrediënten, recepturen, werkmethoden en uiterlijke presentatie. Omdat werken in een keuken een specifiek vak is om aan te leren is het belangrijk dat je er in de toekomst ook iets mee wilt gaan doen.  Zo moet je het leuk vinden om samen met andere mensen te werken. Je vindt het niet erg om anderen te helpen, zeker niet als het heel druk is. En… niet onbelangrijk: je begrijpt de noodzaak van hygiëne. Naast het klaarmaken van de gerechten is een belangrijke taak in de keuken ook de schoonmaak. 

Technische dienst

De technische dienst is verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van het gebouw. Je kunt hierbij denken aan het verhelpen van technische mankementen met behulp van reparatiebonnen, schilderen, reinigen van algemene ruimtes, het klaarzetten van tafels en stoelen in gewenste opstellingen, klaarzetten van audiovisuele middelen en het ondersteunen van gasten bij allerlei vragen op facilitair gebied. Op deze afdeling ben je een echte duizendpoot en er is veel afwisseling in werkzaamheden. 

Terreinbeheer

De medewerker Terreinbeheer draagt zorg voor het onderhoud van het gehele buitenterrein. Hierbij kun je denken aan grasmaaien, snoeiwerkzaamheden, onderhouden en schoonhouden van het volleybalveld, het tentenkamp en de midgetgolfbanen, onkruid wieden, bladblazen, enzovoorts. In ieder seizoen zijn er verschillende werkzaamheden te doen. Belangrijk is dat je houdt van werken in de buitenlucht en dat je van aanpakken weet. 

Receptie

De medewerker receptie is het eerste aanspreekpunt voor gasten in het hotel. De receptiemedewerker ontvangt de bezoeker, vraagt naar de aard van het bezoek en helpt de gast vervolgens verder of stuurt hen door naar de juiste persoon of juiste locatie. Het opnemen van de telefoon en het verrichten van licht administratieve werkzaamheden, behoort ook tot het takenpakket. Je checkt gasten in en uit en eventuele klachten handel je (deels) af. Bij de receptie kun je alleen een traject volgen, als je ook in dit vak wilt uitstromen naar een betaalde baan.